Białoruś i Rosja przymierzają się do realizacji największej białoruskiej inwestycji zagranicznej – budowy portu morskiego przeznaczonego dla białoruskich towarów na rosyjskim arktycznym wybrzeżu. Niezależne media donoszą, że szef spółki odpowiedzialnej za inwestycję do niedawna jeszcze siedział w więzieniu za oszustwa.
Litwa, Łotwa, Estonia, Polska i Czechy zaapelowały do Komisji Europejskiej o wprowadzenie zakazu importu zbóż z Rosji i Białorusi do państw unijnych – poinformował w środę litewski resort rolnictwa, inicjator apelu. Powyższa inicjatywa zostanie rozpatrzona przez Radę UE ds. Rolnictwa i Rybołówstwa 26 marca.
Litwa od poniedziałku zaostrzyła kontrolę zboża wwożonego z Rosji i Białorusi oraz innych terytoriów wysokiego ryzyka. Jest to reakcja m.in. na informację, że Rosja przez porty Morza Bałtyckiego eksportuje zboże z terytoriów okupowanych na Ukrainie.
Łotewski rząd opowiedział się w poniedziałek za wprowadzeniem zakazu importu zboża na Łotwę z Rosji i Białorusi. W lutym sprawą ma zająć się Sejm (Saeima).
Łotwa zamierza domagać się wpisania importu i tranzytu rosyjskiego i białoruskiego zboża przez kraje UE na unijną listę sankcji.
Powrót rosyjskich i białoruskich żeglarzy i działaczy do sportowej rywalizacji na arenach światowych był głównym tematem obrad Rady World Sailing (Council) mających miejsce w miniony czwartek. Podczas wideokonferencji wszyscy członkowie Rady (36 osób reprezentujących poszczególne regiony świata) mieli możliwość wyrażenia oficjalnego stanowiska względem rekomendacji przedłożonej przez Zarząd Federacji.
Centrum Operacji Powietrznych odnotowało w polskiej przestrzeni powietrznej obiekt, który wleciał z kierunku Białorusi. Prawdopodobnie jest to balon obserwacyjny – informuje w sobotę rano resort obrony. Służby utraciły kontakt radarowy z obiektem w okolicach Rypina.
Władze Białorusi przekazały w piątek, że zgodzą się, bez żadnych wstępnych warunków, na tranzyt przez jej terytorium przeznaczonego na eksport ukraińskiego zboża do portów na Litwie - powiadomił rzecznik ONZ Stephane Dujarric.
Zapowiadany unijny zakaz dla przewoźników z Rosji i Białorusi oznacza odcięcie rosyjskiego rynku od dostaw większości towarów z Europy, a także towarów spoza naszego kontynentu, które trafiały na ten rynek za pośrednictwem unijnych portów morskich. Sankcje uderzą nie tylko w gospodarkę Rosji i Białorusi, ale także w ich obywateli - uważa Maciej Wroński, prezes Transport i Logistyka Polska. Wroński uspokaja także, że zakaz nie załamie polskiej branży transportowej.
List ministrów ds. transportu Polski, Litwy, Łotwy i Estonii do komisarz UE ds. transportu A. Vălean ws. zakazu wykonywania przewozów towarów z i na terytorium Rosji i Białorusi.
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Grupa Orlen przeznaczy 85 mld zł na zielone inwestycje w energetyce do 2030 r.
„Falami pisane” czyli Wspólne Świętowanie WISTA Poland i Stowarzyszenia Kapitanów Żeglugi Wielkiej
Kolejny incydent z mostem w USA. Barka zalicza kolizję na rzece w Teksasie
Polish Offshore Wind Podcast - Zbroja Adwokaci - Michał Kaczerowski
Statek który uderzył w most w Baltimore miał wcześniej awarie? Są pierwsze wyniki śledztwa